La campanya “Respectem el Guarnit” ja té imatge oficial

El passat divendres 20 de maig a les 19:30h va tenir lloc l’entrega de premis del concurs de disseny del logo de la campanya “Respectem el Guarnit”. Aquesta campanya, que va néixer fa uns quants anys, fruit de l’interès dels carrers en minvar les destrosses als carrers guarnits, ha arribat a aquest any, on es pretén donar un impuls renovat. Per aquest motiu, la comissió  de “Respectem el Guarnit”, formada per membres de carrers festers, ha cregut oportú dotar a aquesta campanya d’una gràfica i un logo potent, que identifiqui i ajudi a fer més visible la causa en defensa dels guarnits.

El guarnit és el distintiu de la Festa Major de Gràcia, el que fa que no sigui una festa major més, el que transforma la Vila de Gràcia i pel que treballen 365 dies a l’any els festers. Amb aquesta campanya es vol transmetre aquesta idea d’amor i cura cap a aquest element de la festa que ens defineix i ens identifica com a col·lectiu. La campanya intentarà minvar les destrosses durant els dies de Festa Major, però també pretén donar a conèixer els valors de la Festa Major de Gràcia així com conscienciar al públic que no coneix aquesta realitat, la feina anual que hi ha darrera de cada guarnit.

El logo que identificarà aquesta campanya va ser escollit per un jurat format per uns quants representants dels carrers festers que treballen i han treballat en aquesta comissió. Estava composat per les següents persones: Sergi Font (Carrer Verdi), Marta Soteras (Carrer Fraternitat de Baix), Glòria Farran (Placeta de Sant Miquel/Lluís Antúnez), Laia Martínez (Carrer Tordera) i Mayte Noel i Enric Bosch (ambdós del carrer Puigmartí). Tots ells van decidir donar el tercer premi a l’obra número 1, de Bruno Broseta Estruch. El segon premi va anar a parar a l’obra número 2, de Xavi Malet i Mumbrú. Finalment, el guanyador del premi de 500€ i el logo escollit va ser el de l’obra número 18, de Sergi del Pozo Murgou. Aquest logo, a part d’anunciar l’eslògan, mostrava un cel guarnit amb diferents “g” penjades d’un fil, i les mans d’un visitant que fent el símbol del cor emmarcava una “G” groga que sobresortia de la resta. Després de la lectura de l'acta es va convidar a un refrigeri als convidats per celebrar l'inici d'aquesta important campanya. Aquest acte va ser el tret de sortida a tot un seguit de propostes que aquesta comissió vol dur a terme amb el logo guanyador per tal de donar a conèixer la importància de valorar, estimar i protegir la feina dels festers.