COMUNICAT DE LA FUNDACIÓ FESTA MAJOR DE GRÀCIA

Fotografia d' AFP

Davant els fets ocorreguts ahir a diferents pobles i ciutats de Catalunya durant la jornada electoral del referèndum d’autodeterminació, la Fundació Festa Major de Gràcia ha decidit seguir l’aturada general convocada per la “Taula per la Democràcia” de demà dia 3 d’octubre i així tancar les portes de l’entitat durant tot el dia i suspendre la seva activitat. Denunciem enèrgicament el comportament salvatge, desproporcionat i indiscriminat de les forces policials de l’estat espanyol contra ciutadans pacífics que només estaven exercint el seu dret a vot. Refusem tots els actes violents que han atemptat directament contra drets bàsics de qualsevol democràcia, tals com la llibertat d’expressió, de reunió o de lliure informació.

Com a entitat popular, volem felicitar a la ciutadania catalana que de manera organitzada i exemplarment cívica va fer front pacíficament a les forces policials estatals que vulneraven els seus drets, en diversos casos, causant ferits i detinguts. És per aquest motiu que també volem expressar el nostre suport i la nostra solidaritat vers les persones que van resultar ferides per les càrregues policials que es van dur a terme ahir als col·legis electorals i esperem la seva ràpida recuperació.

Immersos en el procés històric que estem vivint com a país i conscients de les situacions que poden esdevenir, volem aprofitar aquest comunicat per manifestar públicament el nostre suport al govern de la Generalitat de Catalunya i a les institucions del país. Així mateix, encoratgem a tota la ciutadania a sortir al carrer per denunciar els fets ocorreguts i defensar els nostres drets i institucions.