Comunicat en contra de les agressions masclistes

Només

Donades les agressions masclistes que s'han viscut al Districte de Gràcia durant la setmana de festa major, volem convocar-vos a la concentració de rebuig que està programada per les 18h del dia 22 d'agost a la Plaça de la Vila. Us adjuntem el comunicat oficial:

COMUNICAT DE REBUIG A LES AGRESSIONS SEXUALS

La taula de treball sobre el Protocol per a l’abordatge de les agressions masclistes a la Festa Major, integrada pel Circuit Barcelona contra la violència masclista, CJAS, Associació de Planificació Familiar de Catalunya i Balears (APFCIB), l’Assemblea Feministes de Gràcia, el Districte de Gràcia i la Fundació Festa Major de Gràcia rebutgem l’agressió sexual patida per una dona assistent a les festes i que està sent investigada pel Cos de Mossos d’Esquadra. Fruit d’aquests fets, hem activat el protocol d’actuació contra la violència masclista a la Festa Major de Gràcia.

El resultat d’aquesta feina conjunta, a la que se suma la dels punts lila dels espais de festes alternatives, fins el dia d’avui, és el següent: s’han dut a terme 2.867 accions de sensibilització i informació; s’han fet 26 assessoraments i s’han produït 24 intervencions.

Així mateix, rebutgem totes i cadascuna de les agressions i casos d’assetjament que han afectat a dones assistents a la festa, i que han requerit la intervenció, en algun moment, de les tècniques del Punt Lila, de les parelles itinerants del Punt Lila o de les persones dels col·lectius feministes que intervenen en aquests serveis d’atenció.

Volem manifestar que a Gràcia no es toleren agressions masclistes ni cap mena de comportament que limiti les dones en la seva manera de gaudir de les festes lliurement, ni permetrem que aquest tipus d’actituds i conductes s’escudin sota un paraigües d’alcohol i de festa, perquè RES excusa una agressió.

Us volem recordar que totes les persones que participem i gaudim de la festa major som responsables de donar resposta davant de qualsevol agressió. El silenci també ens fa còmplices. No tinguem por de donar una resposta clara i contundent a les agressions masclistes. Mostrem el nostre rebuig i la nostra ràbia, fem soroll i plantem-nos davant les agressions masclistes.

En aquesta Festa Major, així com en tota la ciutat de Barcelona, estem treballant juntes entitats, administració, cossos de seguretat i serveis d’emergències amb el Protocol per unes festes lliures d’agressions masclistes.

Perquè volem una Festa Major lliure d’agressions masclistes.

Tenim dret a viure sense por.

No estàs sola.

Juntes som més fortes.

CAP AGRESSIÓ SENSE RESPOSTA!